Başarılı Satışçıları Diğerlerinden Ayıran 5 Davranış

Yazar:

Yayın Tarihi:

Başarılı satışçıları, sıradan satışçılardan ayıran 5 otak davranış vardır. Bu davranışlar şunlardır;

1. Kendilerini danışman olarak görürler. 

Başarılı satışçılar, kendilerini satışçı gibi değil, danışman gibi görür ve yaptığı işi başkalarının sorunlarını çözme olarak tanımlarlar. Sorun çözme araçları ise sattığı ürün veya hizmetlerdir. Müşterilerinin gözünde onlar, para karşılığı ticaret yapan tedarikçiler değildirler. 

2. Müşterilerine, danışanlar gibi yaklaşırlar. 

Başarılı satışçılar, müşterilerine ve müşteri adaylarına, amaçlarına ulaşmakta sorunlarının çözümü için yardıma ihtiyacı olan danışanlar gibi yaklaşırlar. Her danışanın sorunu diğerlerininkinden farklı olacağı için, her danışana özel çözüm geliştirirler. 

3. Sorular sorarlar ve dikkatlice dinlerler. 

Başarılı satışçılar (artık danışmanlar olarak da adlandırabiliriz), müşterilerine sorular sorar ve onları dikkatlice dinlerler. Müşterinin verdiği cevaplar doğrultusunda müşterinin sorununun ve mevcut durumunun ne olduğunu iyice anlarlar. Böylece müşterinin ihtiyacına en uygun ürün ve hizmet tavsiyelerinde (sorun çözme araçları olarak da adlandırabiliriz) bulunurlar. 

4. Alanlarında uzmandırlar. 

Başarılı satışçılar alanlarının uzmanlarıdır (hatta otoriteleridir). Sattıkları ürün veya hizmetlerin ne olduğunu, özelliklerini, ne işe yaradıklarını ve onları diğerlerinden ayıran faydaların neler olduğunu çok iyi bilirler. Bunu yapabilmek için hem kendi ürün ve hizmetlerin, hem de rakiplerinin sattığı ürün ve hizmetlerin üstünde saatlerce çalışırlar. Böylece piyasadaki tüm ürün veya hizmetlerin güçlü ve zayıf tarafları, özellikleri, faydaları, avantajları ve dezavantajları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar. Bu da, hem özgüvenlerini arttırmak, hem de müşterilerin güvenini kazanmak suretiyle satışı kapatmalarında ellerini inanılmaz güçlendirir. 

5. Kendilerini rakiplerinden farklılaştırırlar. 

Başarılı satışçılar, müşteri adaylarına daha fazla ilgi göstermek ve kendilerini önemli hissetmelerini sağlamak suretiyle kendini rakiplerinden farklılaşırlar. Bunu yaparken müşteriyi sıkmamaya dikkat ederler.

EYLEM ALIŞTIRMALARI 

Burada, yukarıda bahsettiğim fikirleri hemen uygulayabilmeniz için iki tavsiyede bulunacağım; 

  1. Kendinizi bir satışçı gibi değil, bir sorun çözücü gibi görün. Müşteri adayına ürün veya hizmetleriniz hakkında bilgi vermeye başlamadan önce sorununun ne olduğunu iyice anlamaya çalışın.
  2. Sattığınız ürün veya hizmetleri, müşterinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde gidermesi için geliştirin. Bunu yaparken rakiplerinizin ne yaptığını da göz önünde bulundurun. 

Dr. Zeynep Arslan

Dr. Zeynep Arslan, Envizyon Gelişim Merkezi’nin pazarlama müdürü ve içerik yöneticisidir. Uzmanlık alanları; pazarlama, marka yönetimi, içerik geliştirme, kariyer yönetimi, koçluk ve mentörlüktür. Yaşar Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan doktora derecesi, Ege Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans derecesi, Anadolu Üniversitesi İşletme Yönetimi ve Balıkesir Üniversitesi Tarih Bölümleri’nden ise lisans dereceleri bulunmakta olup birçok alanda bilimsel ve fikri çalışmalara imza atmıştır. Evli ve 1 çocuk sahibidir.

DİĞER KONULAR

İLGİLİ YAZILAR